iklan

Monday 19 September 2011

Doa Untuk Kita

Percayalah sesungguhnya....
aku tidak mengharapkan kesempurnaan darimu.
Tidaklah aku mengharap paras rupamu sehebat Aisyah dan seteguh Zulaikha.
Cukuplah agamamu membantuku,anak-anaku menuju ke Jannah.
Jodoh,ajal maut semuanya dah tertulis di Luh Mahfuz.
Aku mengimpikan hari esok yang indah..
Namun,belum pasti kita mengecapinya.

Mati itu pasti.
Setiap yang bernyawa itu akan merasakan mati.
Kematian yang bagaimana untuk kita.

Jodoh itu pasti.
Andai jodoh aku dengan mu,aku bersyukur kehadrat Ilahi.
Andai di satu masa kita akan berpisah,ku akur dan ku pasrah.
Pastinya,Allah..telah sediakan yang terbaik untukmu,mungkin lebih baik dariku..
atau seperti yang kau harapkan.

Sehingga bila saat itu,ku akan berdoa semoga ku adalah jodohmu.
Agar kau mengasihiku dan menyayangiku..
Menerimaku seadanya.
Aku berdoa agar Hidayah diberikan padaku.
Dan aku agar hidup kita sentiasa dibawah rahmatNya dan dijalan yang diredhaiNya..
Amin.....

No comments:

senja nan merah

senja nan merah